Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 19, 2015

Aku dan Degree.

Assalamualaikum. Tak jawab dosa. Jawab sayang. Hehe. Tajuk tu berkenaan apa? Berkenaan degree. Hehe. So rasanya semua pun dah umum yang aku dah habis diploma. Lama dh pon since tahun lepas and almost setahun dah rasanya. Ramai yang tanya sambung degree tak? Kenapa tak sambung? Bla bla bla....

So jawapannya macam ni. Bukan taknak sambung belajar. Serious. Haha. But masa nak apply degree after habis belajar tu takda muet. Masa tu nak masuk degree dh wajin ada muet so macam tak amik lagi kan so tak boleh la apply. Then takpe la rezeki takde lagi. Pastu dgn niat nak masuk degree intake bulan 9 tahun ni aku pun buat lah muet pada bulan 3 haritu. Dah dpt pun result dia. And lagi sekali nak apply degree lah kan. Aku pun beli lah pin penerapan uitm kat bank bsn. Pastu cam leka leka sbb kerja kan. And aku mcm tak pasti bila tarikh tutup dia actually so cam tak serius la. Masa nak apply tu tup tup dia tulis dh tutup tarikh apply. Haha rasa nak nangis pun ade hoi. Tulah aku ni mmg org yang last minute. Tu mmg takleh nak ubah dari dulu. Hehehe. So takde lah rezeki nak sambung. Tapi niat tu mmg ade! Serious. sape yang taknak sambung belajar kan. Nak sgt ade degree. InshaAllah one fine day. Allah dh atur cantik dah perjalanan hidup kita ni. So bsrsyukur.
And now im having a really good n better life alhamdulillah. Dapat kerja yang okay eventho gaji ciput pun asalkan tak stress kawan kerja pun baik belaka. Masuk air. Persekitaran pun best. Okay sgt. Nothing to be regret pun pasal takdpt smbung degree for this time being. Hehe. Ok lah tu je nak cerita. Next time update lagi. Bue semuaaaa..

No comments:

Post a Comment