Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, December 21, 2011

Sadis

Assalamualaikum, sedihnya tak dapat nak dibendung. Tadi air mata mengalir wah sebak sesebak sebaknya hati aku ni. Bulan ni banyak dugaannya tapi aku kena sabar. kalau tak sabar rasanya dah mati kebiruan aku :/
Entah kenapa hidup sadis kebelakangan ni. sakit lagi, masalah duit yang bertimbun, kesepian yang melanda. semuanya bercampur baur. Memang. memang aku sedar, ramai lagi yang terseksa diluar sana. tak dapat makan, tempat tinggal tak sempurna, pakaian koyak. aku ni memang tak reti bersyukur kan? hmmmm. apala aku ni :)
Tapi siapa yang boleh bertahan bila diri tak habis habis diuji? Kenapa aku? Yaa yaa yaa ini takdir aku dan ini bahagian aku. Kena redha. Pasrah itu menyerah, redha itu ikhlas. Senyum selagi boleh, kuatkan diri selagi boleh. Hilangkan diri selagi boleh. Perfect sangat ke kau Atia? Kau ni bajet. Hmmm, ada orang uji aku. Mengutuk. Yaa yaa yaa aku tau aku tak sempurna. Tapi kau? kau sempurnakah? Tidak pernah aku mengutuk kau, dalam hati pun tak pernah. Takpa, aku dapat pahala. Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment